پکیج

راهنمای خرید پکیج بوتان؛ برای خرید بهترین پکیج بازار ایران

پکیج دیواری بوتان مدل بی تا 26sealed

منازل مسکونی و اماکن اداری، از سیستم‌های گرمایشی مختلفی برای تأمین گرمای موردنیاز محیط خود استفاده می‌کنند؛ مانند بخاری‌ها، هیترها، شوفاژخانه‌ها، روش‌های گرمایشی سوختی و … که در میان آن‌ها، استفاده از پکیج محبوبیت بیشتری دارد. به همین علت ما در این مطلب از فروشگاه ایده‌آل امروز به راهنمای خرید پکیج بوتان پرداخته‌ایم.

با انواع پکیج بوتان آشنا شوید:

قبل از انتخاب و خرید پکیج بوتان، ابتدا باید به‌خوبی با انواع پکیج‌های برند بوتان، آشنا باشید. بوتان، دارای دو مدل پکیج دیواری و زمینی است که هرکدام باتوجه‌به ویژگی‌های فنی خود، از یکدیگر متمایز می‌شوند. در ادامه به معرفی دسته‌بندی‌های پکیج‌های بوتان خواهیم پرداخت.

انواع-پکیج-بوتان

1.      دسته‌بندی پکیج بوتان بر اساس نوع مبدل حرارتی:

پکیج‌های بوتان باتوجه‌به نوع مبدل حرارتی خود شامل دودسته پکیج تک مبدله و دو مبدله می‌شوند. پکیج‌هایی که دارای دو مبدل گرمایشی هستند؛ همواره آب گرم را به درون مخزن وارد می‌کنند و درنتیجه باعث کاهش تجمع جرم و رسوب داخل پکیج می‌شوند.

پکیج دو مبدله برای شهرهایی مانند قم و یزد که میزان املاح آب بالایی دارند؛ بسیار مناسب است.

2.      دسته‌بندی پکیج بوتان بر اساس داشتن فن:

یکی دیگر از تفاوت دسته‌بندی‌های پکیج بوتان، مربوط به داشتن فن یا نداشتن آن می‌شود که این فن در قسمت دودکش پکیج قرار دارد. کاربرد این مدل پکیج برای زمان‌هایی است که لوله دودکش بیشتر از یک متر به‌صورت افقی استفاده شده باشد یا پکیج بوتان برای فضای باز خریداری شده باشد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تمامی پکیج‌های برند بوتان، با هر ظرفیت گرمایشی که دارند؛ با ابعاد استاندارد ۷۴۰ میلی‌متر در ۴۰۰ میلی‌متر و ارتفاع ۳۰۰ میلی‌متر تولید می‌شوند.

3.      دسته‌بندی پکیج بوتان بر اساس نوع محفظه احتراق:

مهم‌ترین وجه تمایز انواع مدل پکیج بوتان، از نظر نوع محفظه احتراق است که شامل دودسته پکیج با محفظه احتراق بسته و پکیج با محفظه احتراق باز می‌شود. پکیج‌هایی که محفظه احتراق بسته دارند؛ گازهای سمی و آلاینده ناشی از احتراق، از طریق دودکش دوجداره به بیرون، هدایت می‌شوند. تمام این مدل از پکیج‌های بوتان، به‌منظور تبادل اکسیژن باید به یک فن نیز، مجهز باشند. پکیج دیواری بوتان مدل پرلا پرو 24RSi، یکی از پرفروش‌ترین پکیج‌های محفظه بسته بوتان است.

پکیج بوتان با محفظه احتراق باز نیز، برای محیط‌های کوچک که امکان هوارسانی به محفظه کمتر است؛ کاربرد دارد. این مدل پکیج بوتان، اکسیژن موردنیاز برای احتراق را از محیط اطراف گرفته و برای استفاده در محیط‌هایی است که در معرض باد مستقیم نباشد.

راهنمای خرید پکیج بوتان، به‌صورت آنلاین یا حضوری:

در ادامه به بیان مهم‌ترین ویژگی‌ها و نکاتی که در زمان خرید پکیج بوتان، باید به آن توجه کنید؛ خواهیم پرداخت.

1.      به متراژ محیط خود، توجه کنید:

در زمان خرید پکیج بوتان، اولین نکته این است که پکیج را باتوجه‌به نیاز خود انتخاب کنید. برای این منظور ابتدا باید به متراژ محل کار یا منزل خود توجه کنید؛ سپس به میزان قدرت بار سیستم بر اساس کیلووات در یک مترمربع، توجه کرده و بهترین پکیج بوتان را برای خود انتخاب کنید.

2.      ظرفیت پکیج بوتان را قبل از خرید محاسبه کنید:

محاسبه میزان ظرفیت گرمایشی پکیج بوتان، قبل از خرید به شما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را داشته باشد. برای این منظور تنها کافی است بر اساس فرمول زیر عمل کنید:

اگر پکیج را برای محیط مسکونی می‌خواهید باید متراژ را در عدد ۱۵۰ ضرب کنید؛ ولی اگر پکیج بوتان را برای محیط اداری نیاز دارید، متراژ را در ۱۰۰ کیلوکالری ضرب کنید. سپس عدد حاصل را بر ۸۶۰ تقسیم نمایید. برای مثال:

اگر منزل شما ۹۷ متر است؛ ۹۷ را در ۱۵۰ ضرب کرده و سپس عدد نهایی را تقسیم بر ۸۶۰ کنید. عدد ۱۶.۹ به‌دست‌آمده، ظرفیت پکیج بوتان مناسب محیط شما را نمایش می‌دهد. لازم به ذکر است درصورتی‌که در محیط‌های سرد زندگی می‌کنید؛ این عدد را مقداری بیشتر در نظر بگیرید.

3.      به میزان ارتفاع از سطح دریا، توجه کنید:

فاکتور مهم بعدی که در زمان انتخاب و خرید پکیج بوتان، باید مدنظر داشته باشید؛ میزان ارتفاع از سطح دریا است. هر میزان که سطح ارتفاع شما از دریا بیشتر باشد؛ چگالی هوا کمتر شده و درنتیجه ظرفیت گرمایش پکیج بوتان را باید بیشتر انتخاب کنید.

4.      اهمیت دودکش پکیج بوتان را دست‌کم نگیرید!

ساختمان‌هایی که در طبقات بالا قرار دارند؛ معمولاً طول عمودی دودکش آن‌ها از ۳ متر کمتر است. به همین علت این ساختمان‌ها باید از پکیج فن دار استفاده نمایند؛ همچنین طبقات پایین که طول لوله دودکش به‌صورت افقی از یک متر کمتر است؛ باید از پکیج بدون فن استفاده کنند.

درصورتی‌که از پکیج فن دار استفاده می‌کنید؛ بهتر است از دودکش دوجداره کنید تا گازهای آلاینده ناشی از احتراق به محیط وارد نشوند؛ همچنین درصورتی‌که پکیج بدون فن برای شما مناسب است؛ حتماً پکیج بوتان مجهز به سنسور حرارتی را انتخاب نمایید. این مدل پکیج‌ها درصورتی‌که دودکش دچار گرفتگی شود؛ خاموش خواهند شد.

ابعاد استاندارد برای دودکش پکیج باید ۱۰ سانتی‌متر قطر خارجی و ۱۶ سانتی‌متر قطر داخلی باشد. همچنین وجود کلاهک T، برای خروجی دودکش الزامی است.

5.      به گرمایش از کف محیط، دقت کنید:

اگر پکیج بوتان را برای سیستم گرمایش از کف محیط می‌خواهید خریداری کنید؛ بهتر است از پکیج کندانسیک استفاده نمایید. این مدل پکیج میزان مصرف انرژی گاز کمتری دارد.

6.      میزان آب مصرفی پکیج بوتان را، بررسی کنید:

اگر برای گرمایش محیط نیاز به آبگرم زیادی دارید؛ بهتر است پکیج مخزن‌دار بوتان با ظرفیت گرمایشی بیشتر را انتخاب کنید. استفاده از پکیج بوتان مخزن‌دار برای زمانی که از فن کویل استفاده می‌کنید نیز، مناسب است.

7.      به نحوه عیب‌یابی پکیج بوتان، توجه داشته باشید:

امروزه پکیج بوتان به‌نوعی طراحی شده است که دارای سیستم عیب‌یابی خودکار است. دستگاه با نمایش چراغ چشمک‌زن به رنگ‌های زرد، سبز یا قرمز و یا نمایش یک کد خطا، شما را متوجه بروز یک مشکل در سیستم خود خواهد کرد. در زمان خرید پکیج بوتان، بهتر است شما از این مدل پکیج انتخاب داشته باشید.

نحوه نصب پکیج بوتان، چگونه است؟

پکیج-بوتان

پس از خرید پکیج بوتان، نوبت به نصب آن می‌رسد. تمام نکات مهم نصب در دفترچه راهنمای همراه پکیج برای شما قابل‌مطالعه است؛ بنابراین درصورتی‌که از نصاب‌های حرفه‌ای برند بوتان برای نصب و راه‌اندازی نمی‌خواهید استفاده کنید؛ باید حتماً دفترچه راهنمای آن را بادقت مطالعه کنید.

لازم به ذکر این نکته مهم است که درصورتی‌که شما پکیج بوتان خود را نصب کنید؛ امکان استفاده از گارانتی محصول را نخواهید داشت. ولی به‌صورت کلی قبل از مراجعه نصاب نیز شما باید از وجود انشعابات ضروری در محل نصب اطمینان حاصل کنید. این انشعابات عبارت است از:

  1. انشعاب لوله گاز
  2. انشعاب لوله آب گرم و آب سرد
  3. محل ردشدن دودکش با دهانه استاندارد در بخش فوقانی محل نصب پکیج

پاسخ به سؤالات متداول در زمان خرید پکیج بوتان:

  1. میزان ضمانت پکیج بوتان، چند سال است؟

پکیج بوتان معمولاً از ۲ الی ۱۰ سال، دارای گارانتی و خدمات پس از فروش است. بهتر است شما پکیج بوتان با میزان ضمانت بیشتر را انتخاب کنید.

  1. بهترین پکیج بوتان برای مناطقی که املاح آب زیاد است؛ کدام است؟

مناطقی که املاح و رسوبات آب زیادی دارد؛ بهتر است از پکیج بوتان مجهز به فناوری توربو لاتور استفاده کنند. البته لازم به ذکر این نکته است که امروزه تمامی محصولات بوتان به این تکنولوژی، مجهز هستند.

  1. قیمت پکیج بوتان، چقدر است؟

پکیج‌های بوتان باتوجه‌به میزان ظرفیت و … قیمت متفاوتی دارند. برای اطلاع از قیمت دقیق، پس از انتخاب مدل پکیج بوتان موردنظر، با کارشناسان سایت فروشگاه ایده‌آل امروز، در ارتباط باشید.

  1. پکیج زمینی یا دیواری، کدام یک بهتر است؟

درصورتی‌که متراژ واحد شما بیشتر از ۳۰۰ مترمربع باشد و نیاز به ظرفیت گرمایشی بالایی داشته باشید؛ بهتر است از پکیج زمینی بوتان استفاده کنید. لازم به ذکر است که پکیج زمینی در مقایسه با پکیج دیواری مصرف انرژی بیشتری دارد.

  1. آیا امکان استفاده از یک پکیج بوتان برای دو حمام، وجود دارد؟

بله درصورتی‌که از پکیج مخزن‌دار بوتان خریداری کنید؛ می‌توانید از آن برای دو حمام استفاده نمایید.

  1. آیا امکان استفاده از کپسول گاز برای پکیج‌های دیواری، وجود دارد؟

بله تنها کافی است که در زمان نصب از نصاب خود بخواهید تا سیستم پکیج را متناسب با کپسول گاز نصب کند.

جمع‌بندی:

در این مطلب از سایت فروشگاه ایده‌آل امروز به راهنمای خرید پکیج بوتان و تمام نکات مهم برای خرید بهترین پکیج بوتان پرداختیم. در صورتی که شما قصد خرید رادیاتور بوتان را نیز دارید؛ بهتر است به مقاله “راهنمای خرید رادیاتور بوتان” در بخش وبلاگ فروشگاه ایده‌آل امروز نیز، مراجعه کنید.

فروشگاه ایده‌آل امروز با بیشتر از 40 سال سابقه درخشان در زمینه فروش انواع محصولات بوتان، به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی نیاز شما مشتریان عزیز؛ خواهد بود.

سوالات و تجربیات خود درباره خرید پکیج بوتان را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

شما از کدام یک از مدل‌های پکیج بوتان استفاده می‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *