کولرگازی

کولرگازی هایسنس بهتره یا جی پلاس؟!

کولرگازی هایسنس بهتره یا جی پلاس

مهم‌ترین سؤالی که افراد در زمان انتخاب و خرید یک کولرگازی می‌پرسند؛ این است که کدام برند و کدام مدل بهتر است؟! در بازار ایران، شرکت‌های سازنده بسیاری از اقدام به تولید یا واردات انواع کولرگازی می‌کنند؛ برندهای جی پلاس و هایسنس، دو شرکت مطرح در زمینه تولید کولرگازی هستند. حال این سؤال مطرح است که کولرگازی هایسنس بهتره یا جی پلاس؟! در ادامه این مطلب از سایت ایده آل امروز، به این سؤال پاسخ خواهیم داد.

 

با برند هایسنس و جی پلاس آشنا شوید:

شرکت جی پلاس، یکی از شرکت‌های زیر مجموعه برند معروف ال جی است. این شرکت ایرانی از سال 1398، تحت لیسانس شرکت ال جی فعالیت خود را آغاز نمود! لوازم‌خانگی این برند توانست ظرف مدت‌زمان بسیار کوتاهی، از بسیاری از برندهای خارجی سبقت بگیرد.

شرکت هایسنس نیز، یک شرکت تولیدکننده لوازم‌خانگی چینی است. این شرکت، با بیشتر از 50 سال سابقه فعالیت درخشان، اکنون در بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی نمایندگی دارد. کولرگازی هایسنس شاید در مقایسه با برند ال جی یا جی پلاس شهرت کمتری داشته باشد؛ با این حال، از نظر تکنولوژی روز دنیا، چیزی از سایر رقبای جهانی خود کم ندارد. جهت آشنایی بیشتر با برند هایسنس، بهتر است به مطلب ” مزایا و معایب کولرگازی هایسنس” در وبلاگ ایده آل امروز مراجعه کنید.

 

کولرگازی هایسنس بهتره یا جی پلاس؟!

همان‌طور که گفتیم برند جی پلاس و هایسنس، هر دو از شرکت‌های مطرح در صنعت لوازم سرمایشی و گرمایشی ایران است. برای اینکه بدانیم کولرگازی هایسنس بهتره یا جی پلاس؛ بهتر است ابتدا به عوامل مؤثر بر کیفیت کولرگازی توجه کنید. این عوامل شامل طراحی ظاهری، قیمت، ضمانت، قدرت موتور، نوع کمپرسور و … است. در ادامه به مقایسه کولرگازی هایسنس و جی پلاس خواهیم پرداخت.

 

1.     بررسی کولرگازی هایسنس و جی پلاس از نظر طراحی ظاهری بدنه:

یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار برای خریداران کولرگازی، توجه به شکل ظاهری آن است. البته زیبایی ظاهری دستگاه کولرگازی، یک امر نسبی بوده و با توجه به سلیقه افراد می‌تواند متفاوت باشد. برندهای هایسنس و جی پلاس، برای هر کدام از محصولات خود؛ طراحی منحصربه‌فردی انجام داده‌اند! با این حال، هر کدام دارای ویژگی‌های ثابتی نیز هستند. برای مثال:

  • کولرهای گازی هایسنس دارای لبه‌های گرد هستند.
  • کولرهای گازی برند جی پلاس، دارای پنل‌های بزرگ با رنگ‌های متضاد هستند.
  • کولرگازی جی پلاس، دارای پنل مربعی با گوشه‌های تیز است.
  • پنل کولرگازی برند جی پلاس، دارای یک صفحه نمایشگر به رنگ سبز هستند. این پنل در برخی از مدل‌ها لمسی است.

 

2.     بررسی کولرگازی هایسنس و جی پلاس از نظر نوع موتور:

نوع موتور کولرگازی، یکی دیگر از عواملی است که نشان‌دهنده کیفیت یک کولرگازی است. یکی از مشکلات بسیاری از افرادی که از برندهای متفرقه کولرگازی استفاده می‌کنند؛ مصرف برق بسیار بالای آن‌هاست! نوع موتور یک کولرگازی می‌تواند باعث کاهش مصرف انرژی محصول شود.

کولرهای گازی برند جی پلاس، از موتورهای اینورتر بهره‌مند هستند؛ این موتورها می‌توانند با دور ثابت و به مدت طولانی فعالیت کنند. زمانی که دمای محیط از درجه مشخص پایین‌تر برود؛ دور موتور بیشتر شده و تا رسیدن درجه حرارت به میزان مطلوب، ادامه پیدا خواهد کرد.

 

3.     بررسی کولرگازی هایسنس و جی پلاس از نظر نوع کمپرسور:

بیشتر کمپرسورهای مورد استفاده برای کولرهای گازی از نوع کمپرسور روتاری، اسکرول و پیستونی است. این کمپرسورها، دارای قدرت بالا بوده و برای بیشتر مناطق گرمسیر مناسب هستند. این نوع کمپرسورها در زمان فعالیت؛ کمترین میزان تولید صدا را دارند. لازم به ذکر است که هر دو برند هایسنس و جی پلاس، در مدل‌های مختلف کولرگازی خود از کمپرسور روتاری استفاده خواهند کرد.

جالب‌توجه است که طول عمر کمپرسورهای روتاری در مقایسه با سایر کمپرسورها بیشتر است. برند هایسنس در بیشتر تولیدات خود از کمپرسور روتاری استفاده کرده است.

 

4.     بررسی کولرگازی هایسنس و جی پلاس از نظر قدرت و جهت پرتاب باد:

هرچه در یک کولرگازی قدرت پرتاب باد بیشتر باشد و باد به جهات مختلف پرتاب شود؛ دستگاه عملکرد بهتری برای خنک‌کردن محیط از خود نشان خواهد داد. درصورتی که کولرگازی توانایی پرتاب باد به جهات مختلف اتاق را داشته باشد؛ دسترسی به هوای مطبوع و خنک در تمام نقاط محیط امکان‌پذیر خواهد بود.

کولرگازی برند جی پلاس، در مدل‌های پیشرفته خود قابلیت پرتاب باد به چهار جهت را داشته است؛ بنابراین می‌تواند در زمان کوتاهی، بهترین عملکرد را از خود نشان دهد. کولرگازی هایسنس نیز، شامل این مورد است.

قدرت پرتاب باد در هر دو برند جی پلاس و هایسنس، با توجه به نوع کولرگازی متفاوت است؛ برای مثال کولرگازی ایستاده جی پلاس توانایی پرتاب باد تا 25 متر را دارد!

 

5.     بررسی کولرگازی هایسنس و جی پلاس از نظر امکانات:

برای اینکه بدانید کولرگازی هایسنس بهتره یا جی پلاس؛ باید به امکانات و قابلیت‌های محصولات هر برند توجه داشته باشید. کولرهای گازی معمولاً در تمام طول سال به‌منظور سرمایش و گرمایش محیط کاربرد دارند؛ بنابراین بهره‌مندی از قابلیت‌های خاص به عملکرد بهتر آن‌ها کمک خواهد کرد. هر کدام از برندهای هایسنس و جی پلاس، دارای قابلیت‌های مختلفی هستند؛ مانند: کنترل از راه دور، عیب‌یابی خودکار، راه‌اندازی اتوماتیک و …

قابلیت‌ها و امکانات هر محصول، با توجه به مدل هر برند متغیر است.

 

6.     بررسی کولرگازی هایسنس و جی پلاس از نظر قیمت:

یکی از وجوه تمایز کولرهای گازی جی پلاس و هایسنس، تفاوت قیمت محصولات این دو برند است. برند جی پلاس، به علت اینکه تولید ایران است؛ در مقایسه با برند هایسنس، قیمت مناسب‌تری دارد. به همین علت، درصورتی که قصد دارید تا یک کولرگازی باقیمت مناسب خریداری کنید؛ برند جی پلاس انتخاب خوبی خواهد بود.

 

7.     بررسی کولرگازی هایسنس و جی پلاس از نظر ضمانت و خدمات پس از فروش:

لازم به ذکر است که بسیاری از لوازم‌خانگی وارداتی، فاقد گارانتی و خدمات پس از فروش مناسبی هستند. بعضی از محصولات برند هایسنس نیز، به‌صورت غیرقانونی وارد شده یا کپی هستند؛ همچنین ازآنجایی‌که شرکت هایسنس فاقد نمایندگی مشخص در ایران است؛ از نظر ضمانت و خدمات پس از فروش، در مقایسه با جی پلاس، کیفیت کمتری دارد!

 

سخن آخر:

دو تولیدکننده مطرح در زمینه تولید انواع کولرگازی در بازار ایران، برندهای هایسنس و جی پلاس هستند؛ بنابراین احتمالاً در زمان انتخاب میان یکی از آن‌ها از خود بپرسید که کولرگازی هایسنس بهتره یا جی پلاس؟! در این مطلب از سایت ایده آل امروز، به مقایسه کیفیت کولرگازی برند هایسنس و جی پلاس پرداختیم.

با توجه به نکات ذکر شده در این مطلب؛ شما کدام برند را ترجیح می‌دهید؟ جی پلاس یا هایسنس؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *