پکیج

فهرست جامع خطاهای (ارورهای) پکیج ایران رادیاتور و روش‌های رفع آن

خطاهای-پکیج-ایران-رادیاتور

پکیج‌های دیواری ایران رادیاتور، یکی از پرفروش‌ترین محصولات برند معروف ایران رادیاتور است. برای تولید این پکیج‌ها از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده شده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند؛ تمامی پکیج‌های فن دار، بدون‌ فن، دیجیتال، آنالوگ، یک مبدل یا چند مبدل، دارای قابلیت عیب‌یابی خودکار هستند؛ بنابراین زمانی که با مشکلی در عملکرد خود مواجه شوند، یک کد خطا را به شما نشان خواهند داد! در ادامه این مطلب از سایت ایده‌آل نوین، به بررسی علل نمایش خطاها پکیج ایران رادیاتور روش‌های برطرف‌کردن آن، خواهیم پرداخت.

 

نحوه عملکرد سیستم عیب‌یابی پکیج‌های ایران رادیاتور، چگونه است؟

همان‌طور که می‌دانید؛ پکیج‌های دیواری ایران رادیاتور، در دو سری آنالوگ و دیجیتال تولید می‌شوند. پکیج‌های دیواری آنالوگ ایران رادیاتور شامل سری پکیج‌های M، B، E، BM و ECO است؛ همچنین سری پکیج‌های L و K، از پکیج‌های دیجیتال برند ایران رادیاتور هستند.

برد الکترونیک عیب‌یابی اتوماتیک، زمانی که در نحوه عملکرد دستگاه، ایراد یا نقصی را احساس کند؛ کد خطایی را به نمایش می‌گذارد. این کد خطا در پکیج‌های آنالوگ به‌صورت چراغ چشمک‌زن و در پکیج‌های دیجیتال به‌صورت نمایش یک کد ارور متشکل از اعداد خاص و حروف انگلیسی، بر روی پنل دستگاه ظاهر می‌شود.

بهتر است در صورت مشاهده هر کد خطا در پنل پکیج خود، از یک تکنسین ماهر بخواهید تا برای رفع آن اقدام کند؛ زیرا هرگونه دست‌کاری پکیج‌ توسط افراد فاقد مهارت کافی در زمینه تعمیرات پکیج، ممکن است باعث آسیب بیشتر به دستگاه شده و یا حتی خطرناک و حادثه‌آفرین باشد.

در ادامه به بررسی کدهای خطای پکیج دیواری ایران رادیاتور، به تفکیک آنالوگ یا دیجیتال بودن آن‌ها، خواهیم پرداخت.

 

خطاهای پکیج ایران رادیاتور در مدل‌های آنالوگ کدام است؟

همان‌طور که گفتیم، ارورهای پکیج دیواری آنالوگ ایران رادیاتور، با روشن‌شدن چراغ‌های LED روی صفحه پنل نشان داده می‌شود. این چراغ‌های چشمک‌زن، اعدادی بین 30 تا 80 را نشان می‌دهند و اگر هر یک یا چند چراغ به‌صورت همزمان شروع به چشمک‌زدن کند؛ نشان‌دهنده یک خطا به خصوص می‌باشد.

 

1.     علت ارور 30 و 40 در پکیج ایران رادیاتور:

روشن‌شدن چراغ‌های LED اعداد 30 و 40، نشان‌دهنده نقص در برد پکیج می‌باشد. برای رفع این خطا باید تمام اتصال سیم‌های ارتباطی میان بردالکترونیکی با سایر قطعات پکیج را بررسی کنید.

 

2.     علت ارور 80  در پکیج ایران رادیاتور:

نمایش کد خطا عدد 80، نشان‌دهنده فعال نشدن ترموستات پکیج ایران رادیاتور می‌باشد.

 

3.     علت ارور 40 و 60 و 70 در پکیج ایران رادیاتور:

در صورت مشاهده ارور 40 60 70 در پکیج، احتمالا فن پکیج دیواری خاموش می‌شود؛ ولی پرشر سوئیچ دود متصل است. برای رفع این ارور باید پرشر سوئیچ یا رله برد پکیج عوض شود.

 

4.     علت ارور 40 و 60 و 80 در پکیج ایران رادیاتور:

اگر فن پکیج روشن باشد؛ ولی مسیر دودکش بسته شده، فن پکیج کثیف باشد یا عملکرد پرشر هوا با اختلال مواجه شود؛ این خطا نمایش داده خواهد شد؛ همچنین اگر فن پکیج نیز، ازکارافتاده باشد؛ این ارور نشان‌دهنده انسداد در مسیر هوا است. اگر پس از رفع انسداد مسیر فن، باز فن پکیج کار نکرد؛ رله فن باید عوض شود.

 

5.     علت ارور 40 و 70 و 80 در پکیج ایران رادیاتور:

اگر کلیدهای حرارتی پکیج، حرارت زیادی را تشخیص دهند؛ ولی حسگر Ntc دمای معمولی را نشان دهد؛ این خطا نمایش داده می‌شود. برای رفع این ارور باید ابتدا مبدل اصلی را رسوب‌زدایی کرده و در صورت برطرف‌نشدن خطا، حسگر Ntc باید تعویض شود.

 

6.     علت ارور 40 و 80 در پکیج ایران رادیاتور:

این ارور برای زمانی است که سنسور دود پکیج فعال شود. برای برطرف‌کردن این مشکل ابتدا مسیر دودکش و کلاهک آن را بررسی کنید؛ درصورتی‌که ارور رفع نشد، باید ترموستات پکیج را بررسی کنید.

 

7.     علت ارور 50 و 60 و 70 در پکیج ایران رادیاتور:

اگر حسگر Ntc پکیج دچار مشکل باشد؛ این خطا نمایش داده می‌شود و برای رفع آن باید حسگر را عوض کنید.

 

8.     علت ارور 40 و 70 در پکیج ایران رادیاتور:

ارور 40 70 به علت کم‌آبی در مدار پکیج می‌باشد. برای برطرف کردن این خطا باید شیرپرکن مدار را باز کنید و اجازه دهید تا فشار به 1.5 بار رسیده و سپس شیر را ببندید.

 

9.     علت ارور 50 و 70 و 80 در پکیج ایران رادیاتور:

درصورتی‌که حسگر Ntc مدار برگشتی پکیج، دچار نقص در عملکرد شود؛ این ارور نمایش داده خواهد شد. برای رفع آن باید بسته‌بودن شیر پرکن مدار چک شود.

 

10.علت ارور 60 و 70 در پکیج ایران رادیاتور:

روشن‌شدن چراغ‌های 60 و 70 در واقع یک خطا نیست؛ بلکه نشان‌دهنده فعال شدن سیستم ضدیخ پکیج دیواری است.

 

11.علت ارور 70 در پکیج ایران رادیاتور:

اگر حرارت مدار گرمایش به بیش از 89 درجه سانتی‌گراد برسد؛ این خطا نمایش داده خواهد شد. برای رفع این مشکل اتدا باید مبدل اصلی پکیج اسیدشویی شود؛ درصورت رفع نشدن ارور، پمپ دستگاه یا مشعل باید تعویض شود.

 

12.علت ارور  50 و 80 در پکیج ایران رادیاتور:

باز ماندن حسگر Ntc، باعث ایجاد این ارور می‌شود.

 

خطاهای پکیج ایران رادیاتور در مدل‌های دیجیتال کدام است؟

پکیج‌های دیواری دیجیتال ایران رادیاتور، دارای یک صفحه نمایشگر در قسمت پنل کنترل خود هستند. در زمانی که عملکرد پکیج با نقصی مواجه شود؛ یک کد شامل حروف و اعداد انگلیسی در صفحه نمایشگر نشان داده می‌شود. در ادامه به معرفی کدهای خطا پکیج دیجیتال ایران رادیاتور خواهیم پرداخت.

 

1.     علت ارور E12 E30 E99 در پکیج ایران رادیاتور:

نمایش این کد خطا نشان‌دهنده خرابی برد پکیج دیواری ایران رادیاتور است. برای برطرف‌کردن این ارور، باید برد تعمیر یا تعویض شود.

 

2.     علت ارور E50 در پکیج ایران رادیاتور:

خطا E50 زمانی نمایش داده می‌شود که فن پرشر خاموش ولی سوئیچ دود متصل باشد. برای برطرف کردن این ارور باید پرشر هوا یا رله برد عوض شود.

 

3.     علت ارور E51 در پکیج ایران رادیاتور:

اگر فن پکیج روشن باشد؛ ولی سوئیچ دود قطع شود؛ این خطا نمایش داده می‌شود. برای برطرف‌کردن آن باید کثیفی فن، خرابی پرشر، انسداد مسیر دودکش یا خرابی رله فن بررسی شود.

 

4.     علت ارور E10 در پکیج ایران رادیاتور:

اگر حسگر دود در پکیج ایران رادیاتور فعال شود؛ این خطا نمایش داده خواهد شد. برای برطرف‌کردن آن باید مسیر دودکش، کلاهک و نحوه عملکرد ترموستات بررسی شود.

 

5.     علت ارور E1 در پکیج ایران رادیاتور:

درصورتی‌که آب مدار، کم شود؛ این خطا نمایش داده خواهد شد. برای برطرف‌کردن این کد خطا، باید شیر پرکن مدار را باز کنید تا فشار آب به حد مطلوب برسد.

 

6.     علت ارور E31 در پکیج ایران رادیاتور:

اگر مدار پکیج دیواری ایران رادیاتور خراب باشد، کد خطا E31 نمایش داده می‌شود و برای رفع آن باید حسگر Ntc، عوض شود.

 

7.     علت ارور E81 در پکیج ایران رادیاتور:

اگر ارتفاع شعله مشعل بیشتر از حد استاندارد برود یا پمپ پکیج خراب شود؛ حسگر Ntc دمای مطلوب را نشان می‌دهد؛ ولی کلید حرارتی دمای زیاد را تشخیص می‌دهد؛ در نتیجه این خطا نمایش داده خواهد شد. برای رفع این ارور باید ابتدا پکیج رسوب‌زدایی شود؛ در صورت عدم رفع مشکل، باید کلید حد و پمپ را تعمیر یا تعویض کنید.

 

8.     علت ارور E2 در پکیج ایران رادیاتور:

اگر پکیج ایران رادیاتور دچار قطعی در گاز شود؛ یا سیستم جرقه‌زن یا تشخیص شعله یا شیر گاز دچار نقص باشد؛ این خطا نمایش داده می‌شود. برای رفع آن باید به بررسی سیستم‌های ذکر شده پرداخت.

در این مطلب از سایت ایده‌آل امروز، با خطاهای پکیج ایران رادیاتور، علل و روش برطرف‌کردن آن‌ها، آشنا شدیم. درصورتی‌که برای عیب‌یابی پکیج ایران رادیاتور خود، با مشکل مواجه هستید؛ سؤالات خود را در بخش نظرات با کارشناسان سایت ایده‌آل امروز، مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *