پکیج

پکیج ایران رادیاتور یا بوتان، کدام یک بهتر است؟

پکیج ایران رادیاتور یا پکیج بوتان

همان‌طور که می‌دانید، پکیج بوتان و پکیج ایران رادیاتور، دو برند قدیمی و مطرح از تولیدکنندگان انواع پکیج در ایران هستند. محصولات این دو برند ایرانی، به علت کیفیت بالا و تنوع محصولات، در صدر جدول پرفروش‌ترین برندهای پکیج در ایران هستند. به همین علت یکی از سؤالات متداول بسیاری از افرادی که قصد خرید پکیج را دارند؛ این است که پکیج ایران رادیاتور بهتر است یا بوتان؟ در ادامه این مطلب از سایت فروشگاه ایده‌آل امروز، به مقایسه پکیج ایران رادیاتور و بوتان خواهیم پرداخت.

 

ابتدا با تاریخچه برندهای ایران رادیاتور و بوتان، آشنا شوید:

شرکت ایران رادیاتور، همان‌طور که از نام برندش پیداست؛ در ابتدا تنها در زمینه تولید رادیاتور فعالیت می‌کرد. پس از چند سال و با گسترش طرف‌داران این برند، شرکت ایران رادیاتور تنوع محصولاتش را افزایش داد و انواع مشعل، پکیج و … را نیز، تولید کرد. در حال حاضر ایران رادیاتور، یکی از مطرح‌ترین و بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پکیج در کشور ایران محسوب می‌شود.

شرکت بوتان نیز، یکی از قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین برندهای مطرح در صنعت تولید وسایل گرمایشی است. این برند از سال ۱۳۶۷، با تولید آب‌گرم‌کن فعالیت خود را آغاز کرد؛ سپس در سال ۱۳۷۲، اولین پکیج دیواری بوتان را به بازار، معرفی کرد. در حال حاضر محصولات گرمایشی بوتان، یک نام خوش‌آوازه برای خریداران است.

 

مقایسه پکیج ایران رادیاتور و بوتان / از نظر قابلیت‌ها:

برای مقایسه پکیج ایران رادیاتور و بوتان، ابتدا باید به بررسی دقیق تکنولوژی استفاده شده برای ساخت پکیج بپردازیم؛ سپس به مقایسه قطعات و سایر ویژگی‌های پکیج‌های این دو برند بپردازیم. در ادامه این مطلب، به بررسی ویژگی‌ها و قابلیت‌های پکیج بوتان و ایران رادیاتور خواهیم پرداخت.

همان‌طور که می‌دانید؛ تمام پکیج‌ها را می‌توان از نظر نوع و ویژگی‌هایی که دارند؛ به چند دسته، تقسیم کرد. هر دو برند ایران رادیاتور و بوتان، دارای دو مدل پکیج زمینی و دیواری هستند؛ این پکیج‌ها نیز از سه نظر به دسته‌های مختلف با قابلیت‌ها، مزایا و معایب مختلف، تقسیم‌بندی می‌شوند.

  1. پکیج‌های تک مبدل یا دو مبدل
  2. پکیج‌های فن دار یا بدون فن
  3. پکیج‌هایی با ظرفیت گرمایشی مختلف

تفاوت این قابلیت‌ها، بر قیمت نهایی محصول نیز تأثیر مستقیمی خواهد گذاشت.

 

1.     مقایسه ظرفیت گرمایشی پکیج بوتان و ایران رادیاتور، با یکدیگر:

هر دو برند ایران رادیاتور و بوتان، دارای ظرفیت گرمایشی‌های متنوع برای متراژهای مختلف در سبد تولیدات خود هستند. بازه ظرفیت گرمایشی هر دو برند، به‌خوبی پاسخگوی نیاز تمام مشتریان بوده و از ظرفیت گرمایشی ۲۲ هزار به بالا شروع می‌شود.

البته لازم به ذکر است که ظرفیت گرمایشی پکیج، نشان‌دهنده باکیفیت بودن یا نبودن برند پکیج نمی‌باشد؛ ولی توجه به ظرفیت گرمایشی مورد نیاز شما، باتوجه‌به متراژ واحد، میزان نیاز به آب گرم، شرایط آب‌وهوایی شهر و … می‌تواند به شما در انتخاب بهتر پکیج کمک نماید.

 

2.     مقایسه پکیج فن دار و بدون فن بوتان و ایران رادیاتور، با یکدیگر:

هر دو شرکت بوتان و ایران رادیاتور، دارای پکیج‌های فن دار و بدون فن هستند. البته داشتن فن برای پکیج باعث افزایش قیمت آن خواهد شد؛ بنابراین زمانی که می‌خواهید قیمت دو پکیج متفاوت از بوتان و ایران رادیاتور را با یکدیگر مقایسه کنید؛ باید به داشتن فن یا بدون فن بودن پکیج‌ها توجه نمایید.

کیفیت پکیج فن دار و بدون فن ایران رادیاتور یا بوتان با یکدیگر تفاوتی ندارد و به‌تنهایی معیاری برای سنجش برتری یک برند بر دیگری نیست! تنها تفاوت این دو مدل در این است که پکیج‌های فن دار و بدون فن ایران رادیاتور، از طریق حروف انگلیسی که در کنار نامش ذکر می‌شود؛ قابل‌تشخیص است.

اگر حروف اختصاصی FF و s در نام مدل مشاهده شود؛ یعنی که پکیج ایران رادیاتور دارای فن بوده و محفظه احتراق آن از نوع بسته است. اگر حروف اختصاصی CF و i در کنار نام مدل آورده شده باشد؛ یعنی پکیج ایران رادیاتور بدون فن بوده است.

 

3.     مقایسه پکیج تک مبدل یا دو مبدل بوتان و ایران رادیاتور، با یکدیگر:

برای مقایسه پکیج ایران رادیاتور و بوتان، باید بگوییم که هر دو برند دارای پکیج تک مبدل یا دو مبدل هستند. در واقع داشتن یک مبدل یا دو مبدل در یک پکیج نشان‌دهنده کیفیت یا تکنولوژی برتر آن نیست! بلکه این تنها نیاز شماست که داشتن دو مبدل یا یک مبدل برای پکیج را مشخص می‌کند.

تنها تفاوت پکیج ایران رادیاتور و بوتان از نظر نوع مبدل‌ها؛ در حروفی است که در آخر نام مدل پکیج برند ایران رادیاتور ذکر می‌شود. اگر در پکیج ایران رادیاتور، پس از نام مدل حرف B را مشاهده کنید؛ یعنی پکیج تک مبدل است. اگر حروف E، M، K و L را بعد از نام مدل مشاهده کنید؛ یعنی پکیج دو مبدله است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بیشتر پکیج‌های تولید شده ایران رادیاتور، از نوع دو مبله هستند.

 

پکیج ایران رادیاتور یا بوتان، کدام یک بهتر است؟

ایران رادیاتور یا بوتان؟

 

اکنون که با خصوصیات پکیج‌های ایران رادیاتور و بوتان آشنا شدید؛ دانستیم که داشتن یک ویژگی به‌تنهایی دلیل بر برتری یک محصول نمی‌شود؛ بلکه این تنها نیاز مشتری است که داشتن یک ویژگی یا نداشتن آن را مشخص می‌کند. تنها نکته منصفانه که در زمان مقایسه پکیج بوتان و ایران رادیاتور باید مدنظر داشته باشید؛ این است که زمان مقایسه قیمت پکیج ایران رادیاتور و قیمت پکیج بوتان، هر دو پکیج باید ویژگی‌ها و امکانات کاملاً مشابه داشته باشند.

اکنون برای دریافت پاسخ دقیق‌تر به این پرسش که پکیج ایران رادیاتور یا بوتان، کدام یک بهتر است؟ باید به بررسی سایر مزایا و قابلیت‌های تولیدات هر برند بپردازیم. در واقع این خصوصیات است که می‌تواند به ما برای تعیین برتری و کیفیت پکیج ایران رادیاتور و بوتان کمک کند. در ادامه به توضیح این قابلیت‌ها خواهیم پرداخت.

 

1.     سیستم ضدیخ در پکیج بوتان و ایران رادیاتور:

اگر شما قصد دارید تا پکیج را در فضای آزاد مانند بالکن نصب کنید؛ داشتن این قابلیت در پکیج برای شما ضروری و یک مزیت محسوب می‌شود.

 

2.     نمایشگر عیب‌یاب خودکار در پکیج ایران رادیاتور و بوتان:

داشتن قابلیت عیب‌یابی خودکار به شما و تعمیرکار پکیج برای تشخیص سریع، دقیق و آسان‌تر مشکل کمک می‌کند. هر دو پکیج بوتان و ایران رادیاتور دارای قابلیت نمایشگر عیب‌یاب دیجیتال هستند.

قابلیت عیب‌یابی دیجیتال، در پکیج بوتان برای مدل‌های ورونا و CV424 به صورت نمایشگر دیجیتال (نمایش کد خطا) و برای مدل پارما به صورت آنالوگ (چراغ چشمک‌زن) طراحی شده است.

قابلیت عیب‌یابی دیجیتال، در پکیج ایران رادیاتور برای مدل‌هایی که حروف انگلیسی L و K را دارند از نوع نمایشگر دیجیتال و مدل‌هایی که حروف E، B و M را دارند از نوع آنالوگ است.

 

3.     سیستم توربو لاتور در پکیج بوتان و ایران رادیاتور:

سیستم توربو لاتور یک فناوری جدید است که در پکیج‌های جدید به کار می‌رود. این قابلیت مانع از تجمع رسوبات املاح داخل پکیج شده و مشکلات مربوط به رسوب‌گیری را از بین خواهد برد.

سیستم توربو لاتور باعث می‌شود که جریان آب داخل پکیج به یک جریان آشفته تبدیل شده و درنتیجه رسوبات آب به دیواره پکیج نخواهند چسبید. درصورتی‌که در شهر یا منطقه شما، آب دارای املاح زیادی است؛ حتماً در زمان خرید پکیج به داشتن این قابلیت توجه ویژه‌ای داشته باشید.

پکیج مدل پارما Parma بوتان، دارای سیستم توربو لاتور است.

 

4.     هیدرولیک ست پلیمری یا برنجی در پکیج ایران رادیاتور یا بوتان:

داخل پکیج‌های جدید از دو نوع هیدرولیک ست استفاده می‌شود، هیدرولیک ست برنجی یا پلیمری!

پکیج ایران رادیاتور از هیدرولیک ست برنجی استفاده می‌کند؛ درنتیجه در برابر ضربه و چکش‌خواری مقاومت بالایی دارد.

پکیج بوتان از هیدرولیک ست پلیمری استفاده می‌کند؛ بنابراین تجمع رسوب در این پکیج دیرتر اتفاق خواهد افتاد.

پکیج ایران رادیاتور یا بوتان، کدام یک بهتر است؟ در این مطلب از سایت فروشگاه ایده‌آل امروز، به پاسخ این سؤال پرداختیم. دانستیم که هر دو برند پکیج جزو برندهای مطرح بازار هستند و حرفی برای گفتن دارند؛ همچنین پکیج ایران رادیاتور و پکیج بوتان، از نظر قابلیت‌ها و امکانات تقریباً در یک رده هستند. به همین علت برای تصمیم‌گیری میان دو برند، ابتدا باید به‌درستی نیاز خود را مشخص کنید.

بهتر است قبل از خرید پکیج، به‌درستی بدانید که:

  1. چه ظرفیت گرمایشی پکیج برای شما مناسب است؟
  2. میزان املاح آب منطقه یا شهر شما چگونه است؟
  3. پکیج را برای استفاده گرمایش می‌خواهید یا آب گرم مصرفی یا هر دو؟
  4. پکیج را می‌خواهید در فضای باز نصب کنید یا بسته؟
  5. چه میزان بودجه برای خرید پکیج در نظر دارید؟
  6. پکیج را برای چه متراژی می‌خواهید تهیه کنید؟ یک واحد یا چند واحد؟
  7. و …

 

پاسخ دقیق به این سؤالات به شما در انتخاب بهترین مدل پکیج ایران رادیاتور و بوتان، کمک خواهد کرد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می‌کنیم که پس از انتخاب برند مد نظرتان، به یکی از مقالات “راهنمای خرید پکیج بوتان” و “راهنمای خرید پکیج ایران رادیاتور” نیز مراجعه کنید.

 

به نظر شما پکیج بوتان بهتر است یا ایران رادیاتور؟

سؤالات و نظرات خود را در بخش نظرات همین پست برای ما ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *