کولرگازی

راهنمای جامع خرید کولرگازی (اسپلیت)

راهنمای خرید کولرگازی

با افزایش گرمای زمین، نقاط مختلف جهان هر سال گرم‌تر و شرجی‌تر می‌شوند؛ بنابراین زمانی که برای انجام کارهای روزمره به بیرون از منزل می‌روید؛ تنها چند ساعت استراحت در محیط خنک خانه، می‌تواند خستگی و گرمای نفس‌گیر بیرون از خانه را جبران نماید. در چنین شرایطی، استفاده از کولرگازی و اسپیلت، به‌عنوان بهترین سیستم‌های سرمایشی و تهویه برای منزل محسوب می‌شوند.

تنوع بالای کولرهای گازی و اسپیلت‌ها، به حدی بالاست که زمانی که برای خرید به بازار مراجعه می‌کنید؛ دچار سردرگمی می‌شوید! به همین علت این مطلب از سایت ایده آل امروز را، به راهنمای جامع خرید کولرگازی و اسپلیت، اختصاص داده‌ایم.

 

تفاوت اسپیلت با کولرگازی در چیست؟

قبل از هر چیز، بهتر است ابتدا با تفاوت‌های کولرگازی و اسپیلت آشنا شوید. شناخت شباهت و تفاوت این دو سیستم سرمایشی، به شما برای انتخاب بهتر کمک بسیاری خواهد کرد.

کولرهای گازی، سیستم‌های سرمایشی است که قابلیت گرمایشی نیز دارد؛ این وسیله علاوه بر خنک‌کردن محیط، باعث ازبین‌رفتن ذرات معلق و کاهش رطوبت هوا نیز می‌شود. کولرگازی به کمک گاز مبرد، گرما را از هواگرفته و هوای خنک را به محیط پخش می‌کند.

از طرفی اسپیلت‌ها، عملکردی کاملاً مشابه کولرهای گازی دارند؛ با این تفاوت که از دو تکه شامل پنل خارجی و داخلی تشکیل شده است. اسپیلت‌ نیز، دارای یک لوله مسی است؛ داخل این لوله گاز مبرد جریان دارد و باعث خنک‌شدن هوای گرم می‌شود. قسمت شیک و زیبای اسپیلت داخل اتاق و قسمت خارجی تولیدکننده در محیط بیرون، نصب خواهد شد.

در ادامه راهنمای جامع خرید کولرگازی و اسپلیت، شما را با نکات مهم در زمان خرید آشنا خواهیم کرد.

 

با انواع کولرگازی و اسپیلت آشنا شوید!

اولین گام راهنمای جامع خرید کولرگازی و اسپلیت، شناخت انواع آن است. کولرهای گازی و اسپیلت‌ها به 3 گروه تقسیم می‌شوند. این گروه‌ها عبارت است از:

 

1.     کولرگازی پنجره‌ای:

کولرهای گازی پنجره‌ای، به‌عنوان قدیمی‌ترین کولرگازی نیز شناخته می‌شود. این مدل کولرگازی، تنها شامل یک جعبه یک‌تکه است؛ یعنی پنل و کمپرسور هر دو در یک محفظه قرار گرفته‌اند! کولرگازی پنجره‌ای، معمولاً به‌نوعی نصب می‌شوند که تنها دریچه کولرگازی قابل‌مشاهده باشد؛ بنابراین نصب ساده‌ای دارند. برای نصب و راه‌اندازی کولرگازی پنجره‌ای، تنها به یک دوشاخه برق و یک محل امن برای قراردادن کولرگازی نیاز دارید.

کولرهای گازی پنجره‌ای دارای ظرفیت‌های سرمایشی 9، 12، 18 و 24 هزار هستند؛ بنابراین بهتر است از آن‌ها برای مساحت‌های کمتر از 50 مترمربع استفاده کنید. از جمله قابلیت‌های این مدل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ریموت‌کنترل
  • تنظیم دمای محیط
  • استفاده به‌عنوان گرمایشی

 

2.     کولرگازی پرتابل: (قابل‌حمل)

این کولرگازی نیز، مانند کولرهای گازی پنجره‌ای هستند؛ یعنی تمامی قطعات داخل یک محفظه قرار گرفته است. تنها وجه تمایز کولرگازی پرتابل با کولرگازی پنجره‌ای، قابلیت حمل آسان آن است. این کولرگازی به دیوار یا سقف متصل نمی‌شود؛ این دستگاه تنها به یک پریز برق و اتصال لوله‌خرطومی انتقال هوای گرم به بیرون از محیط نیاز دارد. کولرگازی پرتابل معمولاً بر روی زمین قرار می‌گیرند و برای محیط‌های کوچک مانند اتاق‌خواب، مغازه و … کاربرد دارند.

 

3.     کولرگازی دوتکه: (اسپیلت‌)

اسپیلت یا همان کولرهای گازی دوتکه، دارای یک یونیت داخلی و خارجی هستند؛ یونیت داخلی اسپیلت‌ها داخل محیط نصب شده و یونیت خارجی بیرون از محیط نصب می‌شود. این کولرگازی جزو پرطرف‌دارترین مدل‌های کولرگازی بوده و دارای دو مدل دیواری و ایستاده است. اسپلیت‌های دیواری دارای ظرفیت‌های 9 ال 32 هزار و اسپیلت‌های ایستاده دارای ظرفیت 45 الی 90 هزار هستند؛ بنابراین در زمان انتخاب و خرید کولرگازی و اسپیلت، حتما باتوجه به متراژ محیط، ظرفیت مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

 

راهنمای جامع خرید کولرگازی و اسپلیت:

همان‌طور که گفتیم، انتخاب و خرید کولرگازی و اسپیلت، می‌تواند یک تصمیم چالش‌برانگیز برای بسیاری از افراد باشد؛ بنابراین برای انتخاب ساده‌تر و بهتر، در ادامه این مطلب از ایده ال امروز، به راهنمای جامع خرید کولرگازی و اسپلیت خواهیم پرداخت.

 

راهنمای خرید اسپیلت

 

1.     به اصالت کالا توجه کنید:

مهم‌ترین نکته در زمان خرید اسپیلت و کولرگازی، توجه به اصالت کالا است. برای این منظور می‌توانید از روش‌های زیر، از اصالت کالا مطمئن شوید:

  • شناسه کالا درج شده روی محصول را استعلام بگیرید.
  • برد الکتریکی پنل خارجی را چک کنید؛ این برد باید در بخش کمپرسور و کندانسور باشد. معمولاً کولرهای گازی و اسپیلت‌های تقلبی، فاقد برد الکتریکی هستند یا بردهای بی‌کیفیت و خیلی بزرگی دارند.
  • درصورتی‌که شرکت گارانتی کننده اسپیلت معتبر نباشد؛ شک نکنید که کالا تقلبی است.
  • کولرگازی و اسپیلت را از نمایندگی یا فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خریداری کنید.

 

2.     به میزان مصرف انرژی دستگاه توجه کنید:

دومین فاکتور مهم از راهنمای جامع خرید کولرگازی و اسپلیت، توجه به میزان مصرف برق آن است. برای این منظور حتماً به نکات زیر توجه کنید:

  • درصورتی‌که توان کنترل برق شما برابر با 25 آمپر باشد؛ حتما اسپیلت یا کولرگازی با توان کمتر از 20 آمپر انتخاب کنید.
  • به نوع کمپرسور دستگاه توجه کنید؛ زیرا کمپرسورهای معمولی در مقایسه با کمپرسور اینورتر، مصرف انرژی بیشتری دارند.
  • به برچسب مصرف انرژی کولرگازی توجه کنید؛ حتماً اسپیلت با درجه مصرف انرژی ++A، +A یا A را خریداری کنید. این حروف نشان‌دهنده میزان مصرف انرژی کمتر دستگاه شما در مقایسه با رده‌های B و C است.

 

3.     ظرفیت کولرگازی را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید:

در زمان انتخاب کولرگازی و اسپیلت، توجه داشته باشید تا متناسب با شرایط آب‌وهوایی و متراژ، ظرفیت دستگاه را انتخاب کنید. برای مثال برای سرمایش یا گرمایش یک اتاق 12 متری ظرفیت اسپیلت 9 هزار و برای سرمایش یک اتاق 17 متری ظرفیت 12 هزار مناسب می‌باشد. درصورتی که ظرفیت مناسب واحد خود را نمی‌دانید؛ می‌توانید از خدمات مشاوره رایگان قبل از خرید ایده ال امروز، بهره‌مند شوید.

 

4.     سایر ویژگی‌های کولرگازی یا اسپلیت را در نظر داشته باشید:

کولرهای گازی و اسپیلت‌ها، هر کدام دارای ویژگی‌های فنی و قابلیت‌های مختلفی هستند؛ این قابلیت‌ها می‌تواند به عنوان یک مزیت کاربردی در زمان انتخاب موردتوجه شما باشد. برای مثال قابلیت روشن‌ و خاموش‌شدن اتوماتیک، فیلتر تصفیه هوا و …

 

سخن آخر:

در این مطلب از سایت ایده آل امروز، به راهنمای جامع خرید کولرگازی و اسپلیت پرداختیم. درصورتی‌که قصد خرید کولرگازی یا اسپیلت از برندهای گرین، ایران رادیاتور، جنرال، ال جی و … را دارید؛ پیشنهاد می‌کنیم حتماً مقاله “پرفروش‌ترین و بهترین برندهای کولرگازی و اسپیلت” را در وبلاگ ایده آل امروز، مطالعه کنید.

به نظر شما مهم‌ترین نکته‌ای که در زمان انتخاب و خرید کولرگازی و اسپیلت، باید مدنظر داشته باشیم؛ چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *